tisdag 24 maj 2011

Mycket på gång nu!

I söndags HCM-scannades Glittra (S*Axiom's Amazing Doll of Sakura) för andra gången med resultat Normal. Scannande veterinär var Torkel Falk på Din Veterinär i Helsingborg. Det känns otroligt skönt och nu väntar vi bara på att hon ska börja löpa, hon är redan på plats hos min goda vän Jaël Pekkala (S*Gosehjärtats) för parning med Mau (S*Curls 'n Claws Beastly but Sweet). Vi hoppas på många höggradigt vita, knasiga pälsmonster i denna kull. = )

Mini (S*Kryddans Sweet Chili) är för tillfället på honeymoon hos Anne Ericsson, S*Avecs. Den fine killen S*Gosehjärtats Nemo är hennes utvalda, jag hoppas att Nemo kommer att tillföra en otrolig haka, fin, lockig päls och prickar i massor till bebisarna. Om allt går som planerat bör bebisarna födas under vecka 30. = )

Melwin blev ju Champion häromhelgen, vad jag missade att rapportera var att han var nominerad under de två tidigare utställningarna innan dess. Under lördagen på Sydkattens utställning och under söndagen på Dackekattens utställning. Vi är ju naturligtvis supernöjda med det! = )

Till sist en tråkig nyhet, min älskade Leo (S*Enduros Bröder) har fått somna in. Jag saknar honom så oerhört mycket och har inte riktigt förstått ännu att han inte finns hos mig mer. Min goda vän Jaël var med mig när han fick somna in och jag är oerhört tacksam för det, annars hade jag nog inte klarat av det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar