tisdag 7 juli 2009

Leo packar kappsäcken?

Just nu har jag två löpande honor hemma, Mini och Glittra. De bönar och ber om att få träffa den där snyggingen som jag lovat dem, men jag håller dem på sträckbänken! Inga dejter före semestern! Och dessutom... Glittra får allt hålla på sig längre än så, hon får inte träffa Modi förrän någon gång till vintern om allt går som planerat. Mini har jag tänkt para nästa löp så om vi har tur blir det kattungar här senare i höst. = )

Med två löphonor här hemma är det riktigt synd om Leo, för det är förstås honom de har valt till sin ställföreträdande kavaljer. Leo brukar vara riktigt tålmodig när Mini löper och är till och med så storsint att han låter henne sova bredvid honom, men nu när de är två om hans gunst är han nästan beredd att packa kappsäcken! Han tittar på mig med bedjande ögon och jag kan riktigt se hur jobbiga han tycker dem är. "Ta bort dem matte!" Det är tur att jag har honor som inte löper så ofta som varannan vecka! :p

I lördags var vi på VÄK's utställning i Forshaga, Glittra fick sitt tredje CAC och är nu Champion! Kongro var där och jag passade på att fota Glittra. Det blev några riktigt fina bilder så jag hoppas att jag har åtminstone två bilder att visa upp på hemsidan om någon månad. = ) Det är jättekul att få proffsbilder på katterna, jag önskar att jag hade möjlighet att få alla mina älsklingar fotade på så sätt.

Nästa utställning blir i Varberg den 2 augusti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar