tisdag 16 juni 2009

Kattungesjuk

Jag är riktigt rejält kattungesjuk! En väninna har en kull med Ragdoll-kattungar just nu, 4 veckor gamla. Idag var jag där och kikade på dem och de var helt underbart ljuvliga! Jag förstår att det är lätt att fastna för Ragdolls, så bedårande söta som de små liven var. En av dem kom tultande och kröp upp hos mig, försökte tutta men det funkade ju inte så bra, så han nöjde sig med att kurra så där härligt knattrande som bara små kattungar kan och så somnade han gott och jag föll som en fura! Det var nästan så jag funderade på att byta ras och smuggla med mig en hem, Mini skulle säkert tagit emot den lille med öppna armar... synd att hon inte har någon mjölk bara! :p

Idag har Stevie kastrerats och det känns faktiskt riktigt skönt, nu behöver jag inte fundera mer över den linjen för nu är den stängd. Visst hade det varit roligt att gå vidare med något efter min goa Chili eftersom hon har så underbart temperament men det är bara att konstatera att det helt enkelt inte var meningen. Hon har fått sju avkommor och de är alla härliga sällskapskatter som förgyller livet för underbara människor. Stevie finns ännu kvar här hemma och letar nu efter sin speciella familj.

Imorgon är det sista arbetsdagen inför midsommar, sen blir det packning och städ inför Skåneresan på torsdag... och kanske ett blogg-inlägg. Jag har helt plötsligt upptäckt att det är riktigt roligt att skriva igen efter att ha haft skrivkramp som pågått i mer än tio år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar