måndag 15 juni 2009

Händelserik period

Nu är det mycket på gång! Glittra var på utställning i Ulricehamn i lördags och fick sitt andra CAC. Nästa utställning blir i Forshaga den 4/7 och jag hoppas då att hon blir Champion men jag har noll koll på hur det är med konkurrensen så det återstår att se hur det går. Domaren hon får har dömt henne tidigare vilket är lite synd, det hade varit roligt att höra en annan domares bedömning men sånt är ju utställningslivet, man kan inte alltid få som man vill! :p

Imorgon kastreras Stevie, den lille svarte killen från Chilis senaste kull, jag hade tänkt ta en kull efter honom men tyvärr blir det inte så. Han är en jättego och mysig kille som nu letar efter ett sällskapshem där det finns någon eller några kattkompisar.

Modi har blivit stor man och har nu besök, en fin liten dam. Han är väldigt kuttrig och söt mot henne men hon har inte helt bestämt sig för om han duger ännu! :p Modi är jätteduktig och strilar inte och jag hoppas att han fortsätter så ett bra tag framöver.

På torsdag far jag till Skåne för att tjänstgöra som assisterande kattmorska. Det ska bli jättekul att få vara med när små kattbebisar kommer till världen. Den blivande mamman har lovat att hålla på sig till jag kommer ner så matte får lite extra hjälp, det är en delningskull så det blir handmatning under ett dygn efter födseln. Spännande! = )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar